niedziela, 1 września 2013

Ciasteczka kwiatuszki z bezą


Zainspirowana ciasteczkami maślanymi z Anyżkowa upiekłam je dzisiaj z moją córeczką:) Są przepyszne. W oryginale beza była o smaku cappuccino, ja jednak zrobiłam tradycyjną bezę, zabarwiłam ją barwnikami.

Z podanego przepisu wyszło mi 34 ciasteczka w kształcie kwiatuszków (które niestety zginęły pod bezą ;)) Do podanej ilości doszły jeszcze ciasteczka zrobione przez moją córeczkę: 3 gwiazdki, 2 ludziki, rybka, drzewko, kaczuszka, misio i ..łoś :D Do wykonania ciasteczek nie potrzeba specjalnych foremek można zrobić kółka, bądź prostokąty lub co się tam Wam widzi:)


 Składniki:
  •  200 g mąki
  • 1 żółtko
  • 150 g masła
  • 1 łyżka jogurtu greckiego
  • 2 białka jajka
  • 100 g cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • barwniki spożywcze: żółty i czerwony


Mąkę, żółtko, masło i jogurt grecki zagnieść w kulę. Schłodzić w lodówce przez 1,5 h. Po tym czasie ciasto rozwałkować. Wykrawać ulubione kształty.
Białka ubić na sztywną pianę. Potem powoli łyżka po łyżce dodawać cukier.  Podzielić bezę na części i zabawić barwnikami. Na ciasteczkach ułożyc bezę. Piec w 180 stopniach przez 20 minut.

Smacznego!





4 komentarze:

  1. Ciasteczka wyszły apetycznie ładne, jak to kwiatki. Z pewnością to zasługa małej pomocnicy :). Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, ale ślicznie wyglądają, mniam pyszności, muszę spróbować! Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dziękuje i polecam! Pozdrawiam

      Usuń
  2. Widzę że małe rączki dzielnie pomagały :)) urocze te kwiatuszki!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...